اخبار فناوری فوری

اخبار فوری و لحظه ای فناوری ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی

اخبار فناوری فوری

اخبار فوری و لحظه ای فناوری ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی

یک منجم آماتور در گفت و گو با خبر فوری: نگران نباشید، حیات از روی زمین محو نخواهد شد!

یک منجم آماتور در باره خبری که به تازگی درباره برخورد شهاب سنگ منتشر شده است؛ می گوید: شهاب سنگ ها عموما ابعاد ریزی در حد چند میلیمتر دارند، و به همین دلیل اصلا خطرناک نیستند. همچنین باید گفت اگر اینها ابعاد بزرگتری داشته باشند اغلبشان وقتی به جو زمین برخورد می کنند، می سوزند.

به تازگی خبری در فضای مجازی در حال دست به دست شدن است با این عنوان که فردا حیات در کره زمین توسط یک شهاب سنگ محو خواهد شد. همانطور که می دانید اخباری که این تا این حد صریح درباره یک موضوعی اظهار نظر می کنند صحیح نیستند، و هدفشان جزو تشویش اذهان عمومی که اطلاعات زیادی درباره علم نجوم ندارند؛ نیست. 

به طور کلی می توان عنوان کرد، شهاب ها حاصل دنباله دارها و یا سیارک ها هستند. دنباله دارها وقتی به نزدیکی خورشید می آیند بخشی از مواد خود را از دست می دهند و سیارک ها هم به قطعات ریز و درشتی در فضا تقسیم می شوند وقتی این ها به نزدیکی سطح زمین می رسند، در اثر گرمای جو می سوزند و ردی از خودشان به جا می گذارند که همان شهاب ها هستند. همچنین گفته می شود که در سال چندین سنگ فضایی با جرم یک کیلوگرم و یا بیشتر و با ابعاد کوچک می توانند از جو زمین عبور کنند و در سطح زمین سقوط کنند. اینها همان شهاب سنگ های معروف هستند. بیشتر این شهاب سنگ ها البته در دریا پیدا می شوند.


ادامه خبر

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.