اخبار فناوری فوری

اخبار فوری و لحظه ای فناوری ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی

اخبار فناوری فوری

اخبار فوری و لحظه ای فناوری ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی

تولید ماده ای که قانون نیوتن را نقض می‌کند!

فیزیکدان‌ها مایعی با "جرم منفی" تولید کرده‌اند که وقتی نیرویی به آن وارد می‌شود با نقض قانون دوم نیوتن در جهت عکس به حرکت در می‌آید.

خبرآنلاین/

دانش > فناوری - ایسنا نوشت: فیزیکدان‌ها مایعی با "جرم منفی" تولید کرده‌اند که وقتی نیرویی به آن وارد می‌شود با نقض قانون دوم نیوتن در جهت عکس به حرکت در می‌آید.

 


 به نقل از بی‌بی‌سی، در زندگی روزمره، وقتی یک شی را هل می‌دهیم، در همان جهتی که نیرو به آن وارد شده شتاب می‌گیرد؛ رابطه ای که قانون دوم نیوتن آن را توضیح می‌دهد.

اما از لحاظ نظری، ماده می‌تواند جرم منفی داشته باشد همانطور که بار الکتریکی می‌تواند مثبت یا منفی باشد.

پروفسور انگلس از دانشگاه ایالتی واشنگتن و همکارانش دمای اتم های روبیدیوم را تا صفر مطلق (نزدیک منهای ۲۷۳ درجه سانتیگراد) کاهش دادند.


ادامه خبر

کاربران ایرانی بیشتر از شبکه های اجتماعی بازدید می‌کنند

آمار تازه نشان می‌دهد که ایرانیان مشترک اینترنت، بیشتر فعال در شبکه های مجازی هستند.

مهر/

نتایج حاصل از آمارگیری دسترسی خانوار ایرانی به فناوری اطلاعات و ارتباطات که توسط مرکز آمار ایران برای سال ۹۵ انجام شد، از سوی گروه نظام پایش مرکز برنامه ریزی و نظارت راهبردی فناوری اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات ایران به عنوان مرجع اعلام آمارهای فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور، منتشر شده است.

در این طرح میزان دسترسی خانوار ایرانی به فناوری اطلاعات و ارتباطات اندازه‌گیری شده و وضعیت دسترسی تجهیزات و خدمات در خانه برای همه افراد خانوار، مورد توجه قرار گرفته است.


ادامه خبر

آیفون 8 چه تفاوتی با آیفون 7 دارد؟

تنها چند ماه تا رونمایی از آیفون 8 باقی مانده است اما گمانه زنی ها درباره ظاهر آیفون 8 آغاز شده است. بنابر تصاوری منتشر شده جدید احتمالا آیفون 8 احتمالا اندکی از آیفون 7 بزرگتر خواهد بود.

دیجیاتو/

وبسایت اسلش گیر امروز تصویر تازه ای را منتشر کرده و ادعا می کند به سه مدل آیفونی تعلق دارند که قرار است امسال معرفی شوند.

همانطور که در خبرها خوانده اید آیفون 8 به رسم سنوات قبلی شهریورماه همراه با تغییرات قابل توجه معرفی شود و همزمان شرکت اپل از نسخه های به روز شده برای مدل کنونی این اسمارت فون به نام های آیفون 7 اس و 7 اس پلاس رونمایی خواهد کرد.

البته این دو موبایل به احتمال خیلی زیاد از نظر ابعاد مشابه به نسخه استاندارد خود یعنی آیفون 7 هستند، با این همه آیفون 8 طبق شایعات با طراحی کاملا جدید و یک نمایشگر لبه به لبه 5.8 اینچی اولد از راه می رسد که کل بخش جلویی دستگاه را در بر خواهد گرفت.

براساس خبرهای رسیده، حاشیه های اطراف نمایشگر آیفون 8 تنها حدود 4 میلیمتر خواهند بود که البته این موضوع با استناد به تصاویری گفته شده که هفته پیش منتشر شدند و تصور می شود به ماکت این موبایل تعلق دارند.


ادامه خبر

فناوری امروز در خودروی 100 سال پیش

یکی از جذاب‌ترین اتفاقاتی که در صنعت خودروسازی جهان روی می‌دهد، رونمایی از محصولات خاصی است که به مناسبت نیم یا یک قرن فعالیت رونمایی می‌شوند. این دسته از خودروها را همان کیک تولد هیجان‌انگیزی می‌دانند که در آنها اوج نبوغ و فناوری‌های مورد استفاده در شرکت‌های خودروساز به دنیا معرفی می‌شوند.

ایلنا/

در سال‌های اخیر خودروسازان شاخص دنیا از خودروهای جالب توجهی در صدمین سالگرد فعالیت خود رونمایی کرده‌اند. از آن جمله می‌توان به ویژن‌نکست100 (Vision Next100) ب‌ام‌و و سی‌سی 100اسپیدستر (CC100 Speedster) استون مارتین اشاره کرد. معمولا در این محصولات نگاهی آینده‌نگرانه به چشم می‌خورد که حاکی از تمایل برای شکستن مرزهاست، اما این نگرش حداقل برای میتسوبیشی مفهومی نداشته است.

این شرکت خودروساز چندملیتی که مقر اصلی آن در ژاپن است، در زمره خودروسازان شاخص دنیا به شمار می‌آید. میتسوبیشی در سال 1390/ 2011 ششمین خودروساز بزرگ ژاپن و شانزدهمین در دنیا بود. حالا این شرکت گذشته را به زمان حال آورده تا یک قرن فعالیت خود را به شیوه‌ای متفاوت از سایر خودروسازان جشن بگیرد. برای این منظور مدل استثنایی و خاطره‌انگیز مدل اِی (Model A) آماده شده است. این خودرو که در زمان خود دست‌کمی از یک رویا نداشت، در ظاهر یک محصول قدیمی است، اما هیجان دقیقا از این نقطه آغاز و ناگهان به اوج می‌رسد. مهندسان خوش‌فکر میتسوبیشی در دل این خودرو، موتور برقی هیبریدی متعلق به اوتلندر پی‌اچ‌ای‌وی (Outlander PHEV) را کار گذاشته‌اند. همه چیز تماشاچی را به اوایل قرن بیستم می‌برد، اما کافی است راننده استارت بزند تا شاهد تلفیق هنرمندانه فناوری و عصر کلاسیک باشیم.


ادامه خبر

سن پزشک شما روی درمانتان موثر است

بنابر تحقیق تازه‌ای که از سوی ژورنال پزشکی بریتانیا منتشر شده، سن پزشک شما، ممکن است روی کیفیت خدماتی که در بیمارستان دریافت می کنید تاثیرگذار باشد و حتی می تواند شانس بقای شما را افزایش یا کاهش دهد.

دیجیاتو/

 

محققان آمار مربوط به بیش از 700 هزار بیمار بستری شده در بیمارستان های بریتانیا که توسط 19 هزار پزشک متخصص در بازه زمانی سال 2011 تا 2014 ویزیت شده اند را مورد بررسی قرار داده و دریافته اند هرچه سن پزشکان بیشتر باشد، امکان مرگ و میر بیماران نیز افزایش می یابد.

طی یک بازه زمانی 30 روزه، بیمارانی که توسط پزشکانی با سن زیر 40 سال مداوا می شوند، تا 10.8 درصد در خطر احتمال مرگ و میر قرار دارند. در همین حال، این رقم برای پزشکانی با سن 40 الی 49 سال، 50 الی 59 سال و بالاتر از 60 سال، به ترتیب تا 11.1، 11.3 و 12.1 درصد افزایش می یابد.


ادامه خبر