همانطور که پیشتر در خبرها خواندید، چندی قبل از سوی سازمان حمایت از مصرف کنندگان، خبری منتشر شد با این مضمون که قیمت پیامک تلفن همراه یک تومان کاهش پیدا کرده است اما اکنون وزارت ارتباطات اعلام کرده که از این اقدام اطلاعی نداشته است.
به گزارش خبر فوری و به نقل از مهر، همانطور که قبلا در خبرها خواندید، چندی قبل سازمان حمایت از مصرف کنندگان از کاهش یک تومانی قیمت پیامک تلفن همراه خبر داد و حالا وزارت ارتباطات اعلام کرده که اطلاعی از این موضوع نداشته است.
گفتنی است طبق اعلام سازمان حمایت از مصرف کنندگان، با استناد به مفاد بند (ز) تبصره 19 قانون بودجه سال 94 هرکدام از اپراتورها موظف بودند که بابت هر پیامک یک تومان اضافه از مشترکان خود دریافت نموده و به حساب درآمد عمومی خزانه داری کل کشور واریز کنند.
اما در سال قبل با وجود آنکه این حکم در تبصره های قانون بودجه سال 95 نیامده بود، اپراتورها همچنان این مبلغ را از مشترکان خود دریافت می کردند، حال آنکه مجوزهای لازم برای این منظور را نداشتند.
بسیاری بر این عقیده بودند که خودروهای هیدروژن سوز یا مجهز به سلول سوختی می توانند بر چالش های فنی و مهندسی فائق آیند و به گزینه نهایی برای حمل و نقل آینده مبدل شوند.
به گزارش خبر فوری و به نقل از دیجیاتو، بسیاری کارشناسان به قدرت تطبیق پذیری موتورهای درون سوز دل خوش بودند و سایرین نیز، خودروهای برقی را تنها گزینه برای حمل و نقل در جهان آینده می دانستند، اما گذشت زمان نشان داد که در نهایت شانس خودروهای برقی بیش از سایرین است و حتی بدون وقوع تحولی انقلابی در ساخت باتری ها، این خودروها می توانند تا حد زیادی کار آمد و کاربردی ظاهر شوند.
هرچند هنوز منابع برق کافی برای تامین انرژی خودروهای برقی در سطح کلان وجود ندارد اما به نظر می رسد که رفته رفته این مشکل نیز در حال رفع شدن باشد و بتوان حداقل برای حمل و نقل عمومی از چنین تکنولوژی ای استفاده کرد. در همین راستا کمپانی معظم BYD در تلاش برای گسترش استفاده از تاکسی ها، اتوبوس ها و کامیون های برقی در سطح جهان است و حتی در این راستا گام های عملی مهمی را در آمریکا و اروپا نیز برداشته است.
در مورد ایران نیز شرکت کارمانیا به عنوان نماینده بی وای دی طی یک سال گذشته تاکسی برقی E6 را در ایران معرفی کرده و امروز نیز شاهد تحویل اولین دستگاه از اتوبوس برقی K9 به شهرداری شیراز بودیم تا پس از تست این خودرو، شرایط برای حضور پر رنگ تر خودروهای برقی عمومی در کلان شهر های کشورمان فراهم شود.
یکی از مهم ترین راه های استتار برای سربازان روسی ایجاد شد، با لباس نامرئی دیگر توسط امواج رادار و دستگاه رادیویی شناخته نمی شوند.
به گزارش خبر فوری و به نقل از اینستا، این شنل به سربازان کمک خواهد کرد تا خود را استتار کرده تا توسط رادارها و دستگاههای رادیویی شناسایی نشوند.
عملکرد این شنل به گونهای است که از ویژگی جذب کننده امواج رادیویی استفاده کرده و به سربازانی که لباس معمولی دارند کمک میکند تا توسط دستگاههای رادار دشمن دیده نشوند.
این شنل دارای یک بافت پیچیده بوده که با استفاده از فناوری نانو پردازش شده است. سلولهای حساس به نور کوچکی که در آن تعبیه شده میتواند رنگهای اطراف و سیگنالهای الکتریکی را تشخیص داده سپس لایه بالایی را برای تقلید آن رنگ تحریک میکند.
این تغییر رنگ با استفاده از رنگهای حساس به حرارت انجام میشود.
اپل پس از سختگیری های سیستم اهدای پاداش در پیام رسان های مختلف خودش، حالا قصد دارد که رسما از این سیستم حمایت کند.
به گزارش خبر فوری و به نقل از دیجیاتو، به نظر می رسد که اپل بعد از سختگیری هایی که روی سیستم اهدای پاداش در اپ های لایو استریمینگ و پیام رسان چینی انجام داد، حالا می خواهد که رسما از آن پشتیبانی به عمل آورد. از این پس اپلیکیشن های iOS در صورت پشتیبانی از سیستم اهدای پاداش یا انعام، باید این کار را مشابه پرداخت های درون برنامه ای انجام بدهند. این بدان معناست که مطابق قوانین توسعه دهندگان اپل، 30 درصد از پاداش ها به جیب این کمپانی می ریزند.
اپل ضمن رسمیت بخشیدن به این سیستم می خواهد اطمینان حاصل کند که توسعه دهندگان برای فرار از پرداخت سود به کمپانی، نتوانند کاربران را برای اهدای پاداش به وبسایت های خارج از محیط اپلیکیشن ها ارجاع بدهند. در خصوص این موضوع قوانین توسعه دهندگان اپل به شرح زیر است:
«اگر می خواهید که قابلیت های خاصی را درون اپلیکیشن خود آزاد کنید (به عنوان مثال: حق اشتراک، واحد پولی درون بازی، مراحل بازی ها، دسترسی به محتوای پولی یا آزادسازی نسخه کامل) شما ملزم به پرداخت درون برنامه ای هستید. اپلیکیشن ها ممکن است از واحدهای پولی درون برنامه ای برای فراهم کردن امکان پرداخت پاداش یا انعام از سوی کاربر به سازندگان محتوای دیجیتالی استفاده کنند. اپلیکیشن ها ممکن است حاوی دکمه، لینک های خارجی یا روش های دیگری به جز پرداخت درون برنامه ای برای خرید توسط مشتریان نباشند».
بویینگ تصمیم دارد برخی فناوری های مربوط به ساخت هواپیماهای بدون خلبان را در سال آتی آزمایش کند.
به گزارش خبر فوری و به نقل از دیلی میل، هواپیماهای جت هم اکنون نیز می توانند با استفاده از رایانه های موجود در کابین خلبان از زمین بلند شوند، پرواز کنند و به زمین بنشینند. در همین راستا تعداد خلبانان در یک هواپیمای استاندارد مسافری نیز از ۳ به ۲ نفر کاهش یافته است.
مایک سینت نایب رییس بخش توسعه محصول بویینگ می گوید: شاید این ایده دور از دسترس به نظر برسد اما باتوجه به آنکه پهپادهایی با قیمت کمتر از هزار دلار وارد بازار شده اند، می توان ادعا کرد که فناوری زیربنایی برای این روند مهیا شده است.
او که خود نیز یک خلبان است، قصد دارد فناوری مذکور را در کابین شبیه سازی هواپیما آزمایش کند.