پژوهشگران پیشتر فکر میکردند که میکروارگانیسمها میتوانند روی سطح سیارهی سرخ زنده بمانند؛ اما اکنون آزمایشهایی که به تازگی در محیطهای آزمایشگاهی انجام شدهاند، کاملاً با دیدگاه پژوهشگران در تضاد هستند.
به گزارش خبر فوری و به نقل از زومیت، پژوهشگران پیشتر فکر میکردند که میکروارگانیسمها میتوانند روی سطح سیارهی سرخ زنده بمانند؛ اما اکنون آزمایشهایی که به تازگی در محیطهای آزمایشگاهی انجام شدهاند، کاملاً با دیدگاه پژوهشگران در تضاد هستند. با توجه به آزمایشهای جدید، امکان زنده ماندن هرگونه باکتری روی سطح مریخ صفر است.
مشکل خاک مریخ را باید در پرکلرات ها (ترکیبات شیمیایی حاوی کلر که سال ۲۰۰۸ در مریخ کشف شدند) جستجو کرد. این ترکیبات شور، همان عاملی هستند که آب روی سطح مریخ را به صورت مایع نگه میدارند؛ در واقع آن را به آب نمک تبدیل میکنند. پرکلراتها برای انسانها سمی هستند؛ اما برای میکروبها مشکل خاصی را ایجاد نمیکنند. از آنجایی که این ترکیبات میتوانند به حفظ آب به شکل مایع روی سطح مریخ کمک کنند؛ بنابراین به احتمال زیاد میتوانند حتی برای حیات در سیارهی سرخ مفید باشند، البته ما اینگونه فکر میکردیم.
پارچههای تازه طراحیشده شرکت آتاکاما، هیچوقت رطوبت و عرق را جذب نمیکند و باعث میشود ورزشکاران با خیال راحت به فعالیتهای ورزشی خود بپردازند.
به گزارش خبر فوری و به نقل از کلیک، راحت بودن و عدم جذب رطوبت در لباس دو مشخصهای هستند که هر ورزشکاری به دنبال آن است. هرچه قدر که لباس ورزشکاران راحتتر باشد باعث میشود گرما از بدن راحتتر خارج شود و در نتیجه بدن ورزشکاران را خنکتر نگه میدارد. هرچه قدر هم رطوبت عرق به لباس جذب نشود، لباس خشکتر میماند. به تازگی شرکتی به نام آتاکاما اقدام به تولید لباسهایی کرده است که انقلابی در صنعت پوشاک ورزشی محسوب میشود.
در طراحی این لباس از سیستم کانال رطوبت بیومتریک استفاده شده است که عرقها را از روی لباس توسط کانال بسیار کوچک سه-بعدی خارج می سازد و باعث میشود لباس ورزشکار حتی در زمانی که بیشترین فعالیت ورزشی را دارد، خشک بماند.
یکی از بزرگترین چالشهایی که شرکت آتاکاما با آن مواجه بود این بود که چگونه کانالهای سه-بعدی باریکی در پارچههایی سبکوزنی درست کنند. گام اول این بود که پروسه تولید آن را بررسی کنند. سپس به این نتیجه رسیدند که این پروسه با پروسه ساخت میکروفابریک ها در تراشه های کامپیوتری متفاوت است. درنهایت، موفق شدند در فرایند بافت پارچه، از تارهای بسیار باریکی استفاده کنند که تنها ۱۰۰ میکرومتر قطر دارد.
دکتر محمود شیخ زین الدین اظهار داشت: واکسن آنفولانزای فصلی ایرانی به عنوان اولین واکسنی است که توسط یک شرکت ایرانی در حال تولید است.
به گزارش خبر فوری و به نقل از مهر، دکتر محمود شیخ زین الدین اظهار داشت: واکسن آنفولانزای فصلی ایرانی به عنوان اولین واکسنی است که توسط یک شرکت ایرانی در حال تولید است.
وی با بیان اینکه این واکسن توسط محققان یک شرکت دانش بنیان در پارک فناوری پردیس به سرانجام رسیده است، عنوان کرد: واکسن آنفولانزا توانسته تاییدیههای نمونه آزمایشگاهی خود را اخذ کند و اکنون هم در حال اخذ تاییدیه های تجاری است تا امسال وارد بازار شود.
شرکتی در آمریکا مشغول ساخت گجتی پوشیدنی برای برقراری ارتباط میان انسان ها به وسیله افکارشان است.
به گزارش خبر فوری و به نقل از مهر، شرکت Openwater مشغول ساخت یک گجت پوشیدنی است که می توان با کمک آن تصاویری واضح و با جزییات از بخش های مختلف مغز یا داخل بدن انسان ثبت کرد. این گجت در حقیقت یک کلاه اسکی مجهز به حسگرهای دمای بدن و ال سی دی های کوچک است که با نور مادون قرمز روشن می شوند.
این فناوری پتانسیل زیادی برای ردیابی بیماری های مختلف دارد اما هدف نهایی شرکت استفاده از آن برای برقراری ارتباط با کمک تفکر است.
دکتر مری لو جپسی یکی از مدیران ارشد سابق گوگ این شرکت را در ۲۰۱۶ افتتاح کرده است. جپسن در این باره می گوید: من به طور کلی متوجه شدم چطور شیوه کارکرد ماشین ام آر آی(دستگاهی با چند میلیون دلار قیمت) را در یک گجت پوشیدنی مانند کلاه اسکی اجرا کنم.
این درحالی است که اکنون دستگاه های ام آر ای می توانند افکار فرد را بخوانند. دستگاه های ام آر آی با استفاده از حوزه مغناطیسی و امواج رادیویی از اعضای بدن انسان تصویربرداری می کنند اما فناوری «اوپن واتر» از نورمادون قرمز برای اسکن کردن بدن یا مغز استفاده می کند.
در مهمانی ها خبری از بازی دسته جمعی بچه ها نیست. هر بچه با یک گوشی یا تبلت جزیره جداگانه ای دارد. اما به راستی بچه ها از چه سنی می توانند گوشی هوشمند بگیرند و چقدر از آن استفاده کنند؟
به گزارش خبر فوری و به نقل از ماهنامه همشهری، وب سایت دانش محور «Common Sense Media»، در پژوهشی به این نتیجه رسیده است که فقط سه درصد از وقت کودکان به خلاقیت و خلق چیزهای جدید می گذرد و بقیه زمان شان صرف بازی های مهیج، گوش دادن به موسیقی و گشت و گذار در شبکه های اجتماعی می شود. در این پژوهش بیش از دو سوم نوجوانان صاحب گوشی هستند و 37 درصد آنها هم تبلت دارند.