اخبار فناوری فوری

اخبار فوری و لحظه ای فناوری ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی

اخبار فناوری فوری

اخبار فوری و لحظه ای فناوری ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی

تغییر باتری و پردازنده کوالکام تغییرات گلکسی اس 8 هستند



تلفن همراه بعدی سامسونگ قرار است تا پایان ماه مارس معرفی و تا آوریل وارد بازار شود و شایعات زیادی مبنی بر جزئیات این گوشی از جمله برخورداری آن از پردازشگر اسنپ‌دراگون 835 و همچنین باتری‌های شرکت سونی وجود دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از سی‌نت، این در حالیست که اگر این شرکت به رویکرد سابق خود ادامه دهد، گوشی گلکسی S8 ممکن است بسته به بازار فروش مقصد از پردازشگر متفاوتی مانند Exynos که ساخت خود سامسونگ است، استفاده کند.

این در حالیست که پست توئیتری سایت اکسینوس هم نشانه‌هایی از کاربرد پردازنده این شرکت در گوشی جدید گلکسی ارائه کرده است. در این مطلب آمده که کاربران باید آماده اکسینوس جدید باشند و همراه آن تصویری از یک تراشه با زیرنویس "کلود 9 را با اکسینوس تجربه کنید که به زودی به بازار خواهد آمد" منتشر شده است.

ادامه خبر

کشف عملکرد دوپامین در افسردگی پس از زایمان



محققان دانشگاه نورث ایسترن دریافتند که نوسان دوپامین در افزایش پیوند مادر و نوزاد بعد از زایمان ارتباط دارد.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، دوپامین یک انتقال‌دهنده عصبی شیمیایی در سیستم پاداش مغز است که در بروز برخی رفتارها و همچنین ابتلا به افسردگی موثر است.

محققان معتقدند که توانایی نگهداری از نوزاد توسط والدین نیازمند پیشرفت بهینه مغزی است و در صورت کاهش دوپامین، مادران پس از زایمان به سندرم افسردگی پس از زایمان مبتلا می‌شوند.

ادامه خبر

پیوند صورت 10 سال پس از اصابت گلوله



پزشکان آمریکایی توانستند صورت فردی را که 10 سال پیش بر اثر شلیک گلوله تخریب شده بود، ترمیم کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از دیلی میل، اندی سندنس 31 ساله، 10 سال پس از اقدام به خودکشی با اسلحه، تحت یکی از نادرترین عمل‌های جراحی قرار گرفت و در حال حاضر به بهبودی نسبی دست یافته است.


ادامه خبر

ایجاد فضای طبیعی تکثیر و پرورش مارهای سمی در موسسه رازی



رئیس بخش جانوران سمی موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی به طرح ایجاد فضای طبیعی تکثیر و پرورش مارهای سمی در این موسسه اشاره کرد و گفت: این امر، کاهش وابستگی به طبیعت و پایداری صادرات را به همراه خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، دکتر ناصر محمدپور با اشاره به لزوم تامین نیاز روزافزون کشور به پادرزهرها و پایداری در بحث صادرات سرم‌های درمانی ضد مارگزیدگی و عقرب‌زدگی در این موسسه، اظهار کرد: با توجه به اینکه برای تولید پادزهر به سم احتیاج است، جهت عدم استحصال این سم‌ها از طبیعت، موضوع ایجاد فضای طبیعی تکثیر و پرورش مارهای سمی در موسسه در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: بر این اساس فضایی در موسسه به صورت پایلوت ایجاد می‌شود تا این حیوانات سمی در شرایط طبیعی نگهداری شده و سم‌گیری از آنان انجام شود.


ادامه خبر

عکس جدید از تبلت سرفیس پرو ۵ مایکروسافت



با انتشار عکسی از تبلت آینده مایکروسافت، حدس‌ها درباره زمان ورود محصول جدید شروع شد.

به گزارش خبرآنلاین، سایت فرانسوی متعلق به مایکروسافت عکسی را بانام win10-feature-surface-pro-5-z منتشر کرد که نشان می‌دهد امسال تبلت جدید رونمایی می‌شود.

عکس در پروفایل لینکداین یکی از برنامه نویسان در کنار نام پروژه نئون (زبان طراحی ویژوآل) آمده و حدس زده می‌شود بین مارس تا آوریل این تبلت در مراسمی رسمی رونمایی شود.

تبلت سرفیس پرو 4 در ششم اکتبر 2015 آمد و البته محصول گران مایکروسافت برای کاربران حرفه‌ای طراحی شد و مدل بعدی نیز باید چنین باشد.


ادامه خبر