اخبار فناوری فوری

اخبار فوری و لحظه ای فناوری ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی

اخبار فناوری فوری

اخبار فوری و لحظه ای فناوری ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی

«پیری و معرکه گیری» اثر استاد شجریان

امروز تولد استاد محمدرضا شجریان، خواننده سبک سنتی ایرانی است. به همین مناسبت موسیقی« پیری و معرکه گیری» را با لهجه مشهدی از محمدرضا شجریان بشنوید. شعر این موسیقی را عماد خراسانی گفته است.


دیدن کلیپ

قابلیت استفاده از فیلترهای چهره در اینستاگرام فراهم شد

اپلیکیشن شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام دیروز اعلام کرد که کاربران از این پس می‌توانند هنگام پخش ویدیوی زنده از «فیلترهای چهره» این اپ استفاده کنند.

به گزارش سایت خبر فوری، اپلیکیشن شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام دیروز اعلام کرد که کاربران از این پس می‌توانند هنگام پخش ویدیوی زنده از «فیلترهای چهره» این اپ استفاده کنند. در میان گزینه‌هایی که ‌می‌توانید بین‌شان دست به انتخاب بزنید یک مدل خاص از عینک آفتابی هم وجود دارد که از هفته آینده منحصرا برای ویدیوهای زنده در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. اینستاگرام به همه چیز فکر کرده؛ حتی قادر خواهید بود منظره‌ای که در عینک‌تان بازتاب داده می‌‎شود را با یک اشاره ساده عوض کنید. وقتی که ویدیوی زنده شما به پایان برسد می‌توانید آن را در استوری‌های‌تان دوباره پخش یا با لمس گزینه discard آن را حذف کنید.


ادامه

پیشگیری و درمان سرطان روده با ماست و شیر

مطالعه جدید نشان می دهد جایگزینی میکروب های روده با پروبیوتیک ها به پیشگیری و درمان سرطان روده از طریق کاهش التهاب و توقف رشد تومورها کمک می کند.

به گزارش خبر فوری به نقل از سلامت نیوز، محققان دانشگاه کلمبیا آمریکا دریافتند کنترل میکروب های روده تولیدکننده هیستامین موجب کاهش التهاب و تشکیل تومور در موش های شد که خودشان توانایی تولید هیستامین را نداشتند. 

این نتایج نشان می دهد تعویض میکروبیوم روده با پروبیوتیک ها ممکن است شیوه جدید پیشگیرانه یا درمانی برای بیمارانی باشد که در معرض ریسک سرطان روده مرتبط با التهاب روده هستند. 

جیمز ورسالوویچ، عضو تیم تحقیق، در این باره می گوید: «مطالعه میکروب های که در بدن ما زندگی می کنند تشخیص و درمان بیماری های انسانی را تسهیل می کند. تنها با بکارگیری شیوه های پیشگیری سرطان براساس رژیم غذایی، می توانیم ریسک ابتلا به سرطان را کاهش دهیم.»


ادامه

بیماری وحشتناکی که از ایدز کشنده تر است + تصاویر

نوما؛ بیماری که صورت فرد را هدف می‌گیرد

به گزارش سایت مشهد فوری، شاید تاکنون نام بیماری " نوما ( NOMA) را نشنیده باشید. از میان بیماری های نادر در جهان، این بیماری به عنوان یکی از وحشتناک ترین بیماری ها در طول تاریخ پزشکی شناخته می شود.  این بیماری که کشنده تر از ایدز است، صورت بیمار را به تدریج می‌خورد. نوما اکنون  در نیجریه به عنوان یکی از خطرناک ترین و جدی ترین بیماری هاست که سلامت و زندگی مردمان این کشور را تهدید می کند.

ادامه


20 گوشی برتر موجود در بازار

آیا شما قصد خرید یک تلفن همراه را دارید اما نمی دانید که کدام گوشی انتخاب مناسبی برای شماست؟ در ادامه نگاهی به ۲۰ گوشی برتر حال حاضر بازار خواهیم داشت.

BLACKBERRY CLASSIC

BlackBerry Classic

BlackBerry Classic

این گوشی که بسیار شبیه به مدلهای قدیمی بلک بری میباشد، علاوه بر اینکه دارای کلیدهای فیزیکی است، از یک نمایشگر لمسی نیز بهره میبرد.

قیمت: ۱۹۹ دلار



ادامه