اخبار فناوری فوری

اخبار فوری و لحظه ای فناوری ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی

اخبار فناوری فوری

اخبار فوری و لحظه ای فناوری ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی

با فناوری V2X نوع رانندگی ما عوض خواهد شد



فناوری«خودرو باهمه چیز» / V2X به‌زودی طرز رانندگی ما را عوض خواهد کرد.

خبرآنلاین/

 فناوری V2X یا Vehicle-to-Everything ارتباط بین یک خودرو را با هر چیزی که دراطرافش از آن تأثیر می‌گیرد، ممکن می‌سازد که این ارتباط می‌تواند شامل «سایر خودروها» یا خودرو با خودرو/ V2V، زیرساخت‌های مرتبط و پیرامون خودرو/ V2I یا حتی موبایل / V2P باشد که درنتیجه سیستم خودرو با یک فرد موبایل به‌دست به‌عنوان عابر یا راننده خودروی کناری ارتباط برقرار کرده و بدین ترتیب خودروی شما با هر چیز ممکنی به‌صورت لحظه‌ای ارتباط می‌گیرد تا تعاریف استاندارد را اجرا کند.


ادامه خبر

آزمایش اولین هواپیمای مسافربری چینی



چین قصد دارد تا در اواخر ماه آینده میلادی از اولین هواپیمای مسافربری خود رونمایی کرده و اولین پرواز آزمایشی آن را انجام دهد.

ایسنا/

به نقل از اکونومیک تایمز، هدف این کشور از ساخت هواپیمای مسافربری C919، رقابت با بویینگ و ایرباس است.

این هواپیما دارای ظرفیت 168 نفر بوده و به منظور نوسازی و احیای صنعت هوایی این کشور ساخته شده است


ادامه خبر

ویژگی‌های اندروید اوریو که بعد از نوقا می‌آید



کمتر از 2 ماه با کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان گوگل Google I/O فاصله‌داریم که ویژگی‌های اندروید بعدی یعنی Oreo لو رفت.

خبرآنلاین/

 

اوریو نام بیسکویتی است شامل دو قرصِ گِرد که وسط آن کِرِم قرار دارد و ممکن است بعد از نوقا نام جدید برای سیستم‌عامل اندروید باشد که فعلاً به‌صورت فنی به آن Android O می‌گویند.

اما برخی از ویژگی‌های اندروید اوریو به شرح زیر است که جزییات آن را در کنفرانس 2017 توسعه‌دهندگان گوگل خواهید دید:


ادامه خبر

شمشیر دولبه رمزنگاری دوطرفه تلگرام و واتس‌اپ



ایسنا/

واتس‌اپ و تلگرام یک نقص امنیتی شدید دارند که به هکرها اجازه می‌دهد تنها با یک تصویر بدافزار حساب‌های کاربران را بربایند و با توجه به رمزنگاری دوطرفه این اپلیکیشن‌ها و عدم دسترسی به پیام کاربران، امکان بررسی این نقص و شناسایی بدافزار از بین می‌رود.

به گزارش ایسنا، محققان امنیتی چک‌پوینت یک آسیب‌پذیری جدی را فاش کردند که به هکرها اجازه می‌دهد صدها میلیون حساب واتس‌اپ و تلگرام را به سادگی با ارسال یک تصویر بدافزار هک کنند.

این هک روشی را که تلگرام و واتس‌اپ برای پردازش تصاویر و فایل‌های چندرسانه‌ای دارند، هدف قرار داده است. البته هر دو پیام‌رسان واتس‌اپ و تلگرام به این نقص اذعان کرده‌اند، بنابراین این اتفاق دیگر رخ نمی‌دهد اما در گزارش تک‌تایمز شرح داده شده که چه اتفاقی افتاده است.


ادامه خبر

چرا تحویل سال جدید ساعت 13:58 روز دوشنبه ۳۰ اسفند است؟


 خورشید روز دوشنبه 30 اسفند در ساعت 13:58 دقیقه به اعتدال بهاری می رسد و نوروز آغاز می شود.

خبرآنلاین/

 

مهندس مسعود عتیقی با اشاره به این که خورشید در آسمان به صورت یک دایره دیده می شود و هر دایره هم یک مرکز دارد، گفت: در اولین از روز از فصل بهار، در پی انطباق مرکز خورشید با نقطه اعتدال بهاری، نوروز ایرانی آغاز می شود و بهار طبیعت نیز حادث می شود.

وی افزود: در این زمان طول روز و شب در سراسر کره زمین با هم برابر است که با گذشت روزهای بهار، طول روز بیشتر و از طول شب کاسته می شود.


ادامه خبر